FIFA 2011

بسمه تعالی

FIFA2011

بازیِ فوتبالِ فیفا FIFA 11 :

 

نامِ بازی : FIFA 2011

سازنده : EA Canada

ناشر : Electronic Arts

سبک : فوتبالِ ورزشی

پلتفرم : PC-360-PS3

امتیاز : N/A

*************************************

همیشه این بحث در این چند سالِ اخیر مطرح بوده است که بالأخره PRO بهتر است یا FIFA هرکدام از این دو طرفدارانِ بی شمار و سرسختی دارند که همیشه در موردِ برتریِ محصولِ خود با هم در گیر می شوند.این موضوع اجتناب ناپذیر است که شما جزء طرفدارانِ یکی از این دو گروه باشید و با طرفدارانِ گروهِ مقابل درگیر نشوید.باید قبول کرد در سالِ 2010 فیفا 10 به برتریِ چند سالۀ کونامی و محصولش خاتمه دهد و خود را به عنوانِ بهترین محصولِ سال معرفی کند که به نظرِ بنده کاملاً به حق بوده است.

بررسیِ نکات و ویژگی هایِ FIFA 2011 :

رفتار و ویژگی هایِ فردیِ بازیکنان نیز، نقشِ مؤثری در بازی خواهند داشت.برایِ مِثال زوجِ رویائی رونی و برباتوف در تیمِ Manchester United را در نظر بگیرید.رونی به سرعت به دنبالِ توپ می دود و آن را مانندِ توله سگی که در پارک گم شده، تعقیب می کند در حالی که برباتوف از عقب حرکت کرده و منتظرِ فرصتی برای گل زنیست.

نکتۀ قابلِ توجّه دیگر در حیطۀ شخصیتِ بازیکنان و مهارتِ آن هاست.شما برایِ پیروزی، باید از مهارت هایِ ویژۀ بازیکنان به بهترین نحوِ ممکن استفاده کنید.برایِ مِثال تیمِ West Ham و ستاره اش Scott Parker را در نظر بگیرید.شما باید از مهارت هایِ ویژۀ این بازیکن استفاده کرده و تاکتیکِ تیم را طوری بچینید که راه پیتر برایِ فرار از میـانِ هافبک هایِ حریف باز باشد.بطورِ کلّی قراردادنِ بازیکن در برترین مکان و استفاده از مهارت هایِ ویژه اش، منجر به پیروزی خواهد شد.

پاس هایِ موفّق به مهارتِ بازیکنان در پاس دهی ربط دارد که به لطفِ سیستمِ جدیدِ Pro Passing، انقلابِ بزرگی در آن صورت گرفته است.دیگر از توپ هایِ پینگ پنگی خبری نیست.در کل سیستمِ Pro Passing، پاس هایِ دقیق تری بوجود می آورد و با توجّه به شرایطِ بازیکنان، سرعت و قدرت آن را تعیین می کند.

سازندگان در مراحلِ ساختِ بازی به منظورِ پیشبردِ اهدافِ جدید و پیشرفتِ کلّیِ بازی، گامی به عقب برداشته اند تا همه چیز را دقیق تر و بهتر موردِ مطالعه قرار دهند.هوشِ مصنوعیِ بازیکنان در Set-Piece ها افزایشِ چشمگیری داشته و بازیکنان در این حالت رفتارِ قابلِ باور تری از خود نشان می دهند.هوشِ مصنوعیِ دروازه بان ها نیز پیشرفتِ بسزائی داشته و بطورِ کلّی دروازه بان هایِ باهوش تر امّا کم تحرک تری نسبت به نسخه هایِ قبلی خواهیم داشت.سیستمِ چیپ زنی به کلّی تغییر کرده و واقع گرایانه تر شـده است.Paterson در این رابطـه می گـویـد: "بـا خـروجِ دروازبانان از رویِ خط، احساسی در بازیکنان شکل می گرفت که در نسخه هایِ قبلی هم تا حدودی وجود داشت.این تأثیر و احساس به علّتِ وجودِ فشـار بر رویِ مهـاجمان بوده که به خاطرِ راحت بودنِ چیپ زدن در بازی بوجود می آمـد.این کار در گذشته باعث می شد که شما مجبور به گرفتنِ تصمیم هایِ متفاوتی نشوید و تنها به یک روشِ گل زدن فکر کنید".

این سیستـم به گـونه ای طراحی شده که در آن دروازبان در موقعِ خروج هایِ ضروری بیش از حد از دروازه دور نمی شود؛ البتّه باید به این نکته اشاره کرد که تغییراتی اساسی در سیستمِ چیپ زدن اعمال شده است.اگر بخواهیم به نحوه ای دیگر در موردِ سیستمِ چیپ زنی توضیح دهیم باید گفت که در این راه باید کاملاً خونسرد باشید و خود را از ناراحتی و عصبانیت به دور دارید و با پایِ تخصصیِ بازیکنِ موردِ نظر به دقّت در موقعیتِ مناسب به توپ ضربه وارد کنید تا شاهدِ گل شدن و تمام شدنِ کار باشید.

FIFA11 شاملِ صَدها ویژگیِ بهبود یافته در گیم پِلی خواهد بود.دیگر از کرنر هایِ یکنواخت و خسته کننده خبری نیست و در این نسخه بر خلافِ شمارۀ قبلی شاهدِ ضرباتِ کرنرِ پویاتری خواهیم بود.

در این نسخه ما شاهدِ حرکاتِ جدید و غیرِمتداول هستیم که از بینِ آن ها می توان به تغییرِ جهتِ ناگهانیِ توپ، دادنِ پـاسِ تو عمق بـا بیرونِ پـا و انجـامِ حرکاتِ تکنیکی با توپ اشاره کرد.زمـانی که یک گلِ شگفت انگیز را به ثمر می رسانید، تواناییِ ذخیره کردنِ آن گل رو بر رویِ دستگاهِ خود خواهید داشت و این قابلیت در بازی هایِ آنلاین نیز پشتیبانی می شود.

در FIFA11 همه چیز به طورِ متفاوت نسبت به World Cup 2010 ارائه نخواهند شد و بعضی از سیستم ها که موردِ توجّه اکثریتِ بازیکنان قرار گرفته، در این شماره هم خواهند بود.از جملۀ آن ها می توان به سیستمِ جدیدِ پنالتی زدن و یا قابلیتِ Two Button اشاره کرد.البتّه در موردِ بخش هایِ دیگرِ بازی مانندِ Manager Mode، و یا بخشِ Scenario مانندی که در World Cup با نامِ Story of Qualifying قرار داشت هنوز اطلاعاتی در دست نیست.البتّه ما انتظارِ اضافه شدنِ قابلیتِ کنترلِ دروازه بان ها در مودِ Be a Pro و مسابقه هایِ 11 در مقابلِ 11 (در بخشِ آنلاین) را داریم که زیاد دور از انتظار نیست.به احتمالِ بسیار زیاد در مرداد ماه مانندِ همیشه خبرهایِ خوب و خوشحال کننده ای خواهیم شنید.

تغییرِ اساسی و جالبِ دیگر بخشِ موسیقی و آهنگ می باشد.به طورِ کلّی اگر بخواهیم این بخش را موردِ بررسی قرار دهیم باید به ویژگی هایِ اساسی و کاملاً جدیدِ آن اشاره کنیم.بازیکن می تواند با دانلود کردنِ موسیقی هایِ موردِ علاقۀ خود و یا انتقالِ آن از کامپیوترِ شخصی بر رویِ CD و سپس انتقالِ آن بر رویِ کنسولِ خود به راحتی در منویِ بازی به آن ها گوش دهد.در این سیستم حتّی قابلیتِ جدا سازی هم به نحوی قرار داده شده که بازیکن می تواند یک سری از آهنگ هایِ موردِ علاقۀ خود را انتخاب کنـد و در هـر بخش به تعدادی از آن ها گوش فرا دهد.دیگر می توانید از دستِ موسیقی هایی که بعد از مدّتی برایِ شما تکراری می شوند، خلاص شوید و هر چند وقت یکبار منوها را با آهنگ هایِ موردِ علاقه و جدیدِ خود به روز کنید.

 

                             ******************************

نمی توان در موردِ تمامِ نکاتِ بازی به طورِ کامل صحبت کرد بهتر است به جایِ توضیحاتِ بیشتر خود بازی را تجربه کنید تا بتوانید قضاوتِ درست و کاملی از بازی داشته باشید.ولی بدانید اگر فیفا به عنوانِ بهترین بازیِ ورزشی هم انتخاب نشود آنقدر خلاقیّت و ابتکار در درونِ خود دارد که بدونِ شک جزءِ بهترین بازی هایِ سال انتخاب خواهد شد.

                            ******************************

توضیحات در موردِ سیستمِ موردِ نیازِ بازی :

CPU سیستمِ شما باید 2 هسته ای و یا بالا تر باشد بعنوانِ مثال Intel Core2Duo @ 2.4Ghz

RAM سیستمِ شما باید حداقل 1 گیگابایت برایِ ویندوز XP و 2 گیگابایت برایِ ویندوز هایِ Vista و 7 باشد.

VGA کارتِ گرافیکِ سیستمِ شما باید از shader ورژنِ 3 و DirectX 9.0c Compatible 3D پشتیبانی کند بطورِ مِثال یکی از این دو مدل باشد(اگر بالا تر باشد که چه بهتر) :

ATI RADEON HD 3870

NVIDIA GEFORCE 8800 GT

 

******************************

قیمت :  6/000 تومان

شناسۀ محصول : 2/000/002

هزینۀ پست : رایگان

گزارش تخلف
بعدی